Copywriter stawiający pierwsze kroki w biznesie często zastanawia się gdzie może szukać zleceń. Brak doświadczenia i portfolio wcale nie ułatwia sprawy co może skutecznie zniechęcić część osób.
Sposoby na szukanie zleceń:
– portale z ogłoszeniami – pierwszym miejscem, w które możemy zajrzeć w poszukiwaniu ciekawych zleceń są portale z różnymi ogłoszeniami np OLX czy Gumtree. Więszkość ofert w podobnych miejscach dotyczy zwykle stałej pracy jednak zdarzają się również ciekawe zlecenia dla copywriterów. Ten kto szuka wytrwale z pewnością może tam znaleźć coś dla siebie,
– plaformy copywriterskie – to świetny sposób dla początkujących copywriterów ponieważ platformy takie pełnią rolę pośredników pomiędzy zleceniodawcą i zleceniobiorcą dzięki czemu copywriter nie musi przejmować się rozliczaniem z urzędem skarbowym czy zaprzątać sobie głowy wystawianiem faktur ale skupić się przede wszystkim na doskonaleniu swojego warsztatu.
Platformy nastawione na copywriting oferują także dużo więcej ciekawych zleceń,
– fora branżowe – fora dotyczące marketingu to kolejne miejsce gdzie można poszukiwać opłacalnych zleceńzleceń a także sami ogłaszać swoją gotowość do podjęcia pracy,
– facebook – to kolejne miejsce gdzie wyszukując odpowiednie grupy możemy znaleźć ciekawe i opłacalne zlecenia dla siebie,
– agencje marketingowe – agencje SEO specjalizujące się w redakcji i tworzeniu wartościowych tekstów często prowadzą nabór na stanowiska copywriterskie jednak wymaga to posiadania pewnych umiejętności dlatego początkujący autorzy bez doświadczenia powinni najpierw podszkolić swój warsztat. Można to osiągnąć wykonując zlecenia i czekając na informacje zwrotne od klientów. Innym sposobem jest powierzenie swoich artykułów profesjonalnej agencji zajmujacej się korektą i redakcją tekstów, dzięki temu mamy szansę zweryfikować gdzie i jakie błędy popełniamy oraz unikać ich w przyszłości.
Każdy kto poważnie traktuje możliwość pracy jako copywriter powinien najpierw zainwestować w rozwój swojej wiedzy i warsztatu. Takie podejście sprawi, że będziemy tworzyć wartościowe i konkurencyjne na rynku teksty.