Każda praktyka zawsze powinna zostać poprzedzona teorią. Początkujący copywriter sam powinien dążyć do znalezienia najbardziej wartościowych narzędzi, za sprawą których zdoła przenieść swoją pracę na wyższy poziom. Tych narzędzi jest na szczęście całkiem sporo. Poniżej prezentujemy te, z jakich rzeczywiście warto skorzystać.
Przede wszystkim warto zacząć od ebooków. Teraz wyrastają one niczym grzyby po deszczu, dlatego też należy nauczyć się oddzielać ziarna od plew, robiąc to na podstawie prostego researchu. Czasami bywa jednak tak, że to właśnie ten mniej popularny ebook okazuje się cenniejszym źródłem informacji. Warto więc dać szansę mniej znanym twórcom, którzy sami zarabiają na pisaniu, a nie próbują zarabiać wyłącznie na tworzeniu ebooków, w których większość treści jest jedynie kopią artykułów występujących w sieci.
Drugim bardzo dobrym źródłem informacji na temat copywritingu są blogi – najlepiej te tworzone przez samych copywriterów. Nawet w Polsce wielu twórców treści zajmuje się tworzeniem tego rodzaju stron. Pokazują one, jak w rzeczywistości wygląda praca zdalna i często też radzą zarówno osobom początkującym, jak i tym bardziej zaawansowanym. Do właścicieli blogów można również zawsze napisać, pozostawiając komentarz pod wybranym tekstem, jeżeli ma się tylko jakieś pytanie.
Kolejna rzecz to kurs na copywritera. Powinien być on obowiązkowym punktem na liście niezbędnych narzędzi edukacyjnych stworzonej przez każdego początkującego copywritera. Szkolenia odbywają się zarówno stacjonarnie, jak i przez Internet. Nikt nie znajdzie więc odpowiedniej wymówki do tego, by z nich nie skorzystać i czegoś nowego się nie nauczyć.
W pewnym sensie w tej pracy pomocne bywa też zwykłe… czytanie! Czytanie czegokolwiek – czy to internetowych artykułów, czy to zwykłych powieści, czy to prac naukowych. Copywriter powinien mieć bezustanny kontakt z tekstem. Poprzez czytanie można poszerzać swoje horyzonty, przyswajać dodatkowe zasady języka polskiego, ale też i wzbogacać swoje słownictwo.
Zobacz też artykuł: Najczęstsze błędy i pomyłki powodujące wyciek danych osobowych